Тіршілік қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау
- Парақтар kz
- Қаралды: 2825
Раматуллаева Лаззат Имамадиновна
Кафедра меңгерушісі, т.ғ.к., доцент
Мекен-жайы: 160012 Шымкент қаласы, Тауке-хан даңғылы 5;
М.Әуезов атындағы ОҚУ, «В» ғимараты, 312 В каб.
E-mail: Бұл электронды пошта мекен-жайы спам-боттардан қорғалған. Көру үшін сіздің браузеріңізде JavaScript қосулы тұруы тиіс.
Тел.: +7 707 726 71 12
«Тіршілік қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасы
«Тіршілік қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасы ЖОО-да 1991 жылы құрылды.
Кафедраны т.ғ.к., профессор Сүлейменов А.Т., т.ғ.д. Сатаев М.И., т.ғ.д. Жантасов К.Т., Кенжалиева Г.Д., Наукенова А.С. 2012 жылдан 2020 жылдың 10 сәуіріне дейін басқарды, олар оның қалыптасуы мен дамуы үшін көп еңбек етті.
Республикалық байқаудың қорытындысы бойынша «ЖОО үздік оқытушысы» грантына ие болғандар: Сатаев М.И. (2006ж.), Жылысбаева А.Н. (2009ж., 2017ж.), Жантасов Қ.Т. (2014ж., 2017ж.), Наукенова А.С. (2013ж.), Шапалов Ш.Қ. (2017ж.).
2012-2020 ж.ж. аралығында кафедра меңгерушісі қызметінде т.ғ.к., доцент Наукенова А.С. басқарды.
2020 жылдың 15 сәуірінен бастап қазіргі кезге дейн кафедра меңгерушісі PhD доктор, аға оқытушы Шапалов Ш. К.
«НКАОКО» және «НААР» тәуелсіз агенттіктерінің рейтингі бойынша «Тіршілік қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасы М. Әуезов атындағы ОҚУ соңғы 5 жылда ҚР жоғары білім министрлігінің жүйесінде бірінші орын алды.
ҚР Үздік оқытушысы т.ғ.д., профессор К.Т. Жантасов (2014ж., 2017ж.)
ҚР Үздік оқытушысы т.ғ.к., доцент А.С. Наукенова (2013ж.)
ҚР Үздік оқытушысы PhD доктор, аға оқытушы Шапалов Ш. К. (2017ж.)
«Тіршілік қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасының ғылыми-зерттеу жұмыстары
Кафедраның профессорлық-оқытушылық құрамының басшылығымен қоршаған ортаны қорғау және халық шаруашылығының әртүрлі салаларының қалдықтарын кәдеге жарату бағыты бойынша ғылыми-зерттеу жұмыстары жүргізілуде.
Кафедрада ҚР БҒМ қаржыландыратын ғылыми жобалар жүргізілуде
«Металл наноұнтақтар мен наногубоктарды ала отырып, оларды кешенді, қалдықсыз қайта өңдеудің тиімді инновациялық технологияларын әзірлеуге шыға отырып, Қазақстанның түсті, сирек және асыл металдар сульфидтерінің электрохимиялық тәртібінің іргелі зерттеулері»
(Ғылыми жетекшісі – т.ғ.к., доцент Колесников А.С.);
Жас ғалымдарға арналған" «Балқаш байыту фабрикасының және әктастың қалдықтарын Жоғары температуралы синтез тәсілімен кешенді қайта өңдеу, цемент клинкер алу және ілеспе мырыш айдау»
(Ғылыми жетекшісі – т.ғ.к., доцент Колесников А.С.);
Жас ғалымдарға арналған «Балқаш байыту фабрикасының қалдықтары мен әктасты цемент клинкерін алумен Жоғары температуралы синтез тәсілімен кешенді қайта өңдеу»
(Ғылыми жетекшісі – т.ғ.к., доцент Колесников А.С.).
Кафедра оқытушылары өз еңбектерін ККСОН, Scopus, Thompson Reuters, Elsevier журналдарында және РҒДИ журналдарында, сондай-ақ халықаралық конференциялар жинақтарында жариялайды.
Кафедрада «Дабыл» студенттік ғылыми клубы құрылды. Кафедра студенттері бірінші курстан бастап оқытушылардың ғылыми-зерттеу жұмыстарына белсенді қатысады. Олардың нәтижелері халықаралық, республикалық және аймақтық конференцияларда үнемі баяндалады.
Кафедраның ғылыми-педагогикалық кадрлармен қамтылуы
2020-2021 оқу жылында толық штатта 13 оқытушы-профессор жұмыс атқарады, олардың ішінде:
- 8 ғылым кандидатттары (8-доцент, ғылым кандидаттары), оның ішінде: 7 техникалық ғылымдарының кандидаттары, 1 ауылшаруашылық ғылымдарының кандидаты)
- 3 PhD доктор (2 – аға оқытушы және 1 – доцент PhD доктор)
- 2 магистр (2 оқытушы)
Қосымша қызмет етушілер саны - 11, оның ішінде:
- 0,5 штатта 3 техника ғылымдарының кандидаты, доцент;
- 0,5 штатта 1 химия ғылымдарының кандидаты, доцент;
- 0,25 штатта 2 т.ғд., профессор;
- 0,5 штатта 1 т.ғд., профессор;
- 0,5 штатта 2 оқытушы;
- 0,25 штатта 2 оқытушы.
Кафедраның ғылыми потенциалы – 75% құрайды. Мемлекеттік тілде сабақ жүргізетін ОПҚ-ның үлесі – 95,8%. Базалық білімі бар ОПҚ-ның үлесі -75%.
Профессор оқытушылар құрамы
Кафед-раның атауы |
Барлық ОПҚ |
Ғылым доктор, проф. |
Ғылым канд, доцент |
Ғылы-ми атақ пен дәреже үлесі |
Қосымша жұмыс атқарушылар |
Сағат-пен жұмыс атқа-рушы-лар |
Қазақ тілінде дәріс берушілер |
||
Барлы-ғы |
Соны-мен қатар ғылы-ми атақ пен дәре-жесі бар |
Барлы-ғы |
Соны-мен қатар ғылы-ми атақ пен дәре-жесі бар |
||||||
ТҚ және ҚОҚ |
24 |
6 |
12 |
75 |
11 |
7 |
- |
23 |
17 |
Профессор оқытушылар құрамының орташа жасы
Қажетті базалық білімі бар |
Мамандық бойынша еңбек өтілі бар |
Ғылыми-педаогикалық жұмыстың өтілігі |
Жасы |
|||||
5 жылға дейін |
5-15 жыл |
15 жыл-дан жоға-ры |
35 жыл-ға дей-ін |
35-50 жыл |
50 жылдан жоғары |
Зейнет-керлік жас |
||
18 |
24 |
2 |
5 |
17 |
3 |
16 |
5 |
3 |
Кафедраның орташа жасы - 45,7 жас |
||||||||
6В11210 – «Қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі» білім беру бағдарламасы
6В11210 – «Қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі» білім беру бағдарламасы ҚР Ұлттық біліктілік шеңберінің 6 деңгейімен, Дублин дескрипторларымен, жоғары білім берудің еуропалық кеңістігінің біліктілік шеңберінің 1 циклімен Үйлестірілген. (A Framework for Qualification of the European Higher Education Area), сондай-ақ өмір бойы білім беру үшін Еуропалық біліктілік шеңберінің 6 деңгейімен (The European Qualification Framework for Lifelong Learning).
Білім беру бағдарламасы стейкхолдерлер талаптарын ескере отырып түзетілген ғылыми-зерттеу, практикалық және кәсіпкерлік қызметтің қажетті түрлерімен байланысты кәсіби құзыреттілікті қалыптастыру арқылы кәсіби және әлеуметтік тапсырысқа бағытталған.
Білім беру бағдарламасы 6В11210 – «Қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі» бірегейлігі өнеркәсіптік қауіпсіздік, гигиена және өндірісте еңбекті қорғау, өнеркәсіптік экология және табиғи, техногендік, әлеуметтік және биологиялық сипаттағы төтенше жағдайлар кезінде жұмыстарды ұйымдастыру сияқты салаларда құзыреттер мен дағдыларды меңгерген мамандарды даярлаудан тұрады.
Білім беру бағдарламасы Болон процесі, студентке шоғырланған оқыту, қолжетімділік және инклюзивтілік принциптерін қолдана отырып, білім беру процесін ұйымдастыру арқылы оқыту нәтижелеріне қол жеткізуге бағытталған.
Оқыту нәтижелеріне келесі оқу іс-шаралары арқылы қол жеткізіледі:
- аудиториялық сабақтар: дәрістер, семинарлар, практикалық және зертханалық сабақтар-оқытудың инновациялық технологияларын, ғылымның, технологиялардың және ақпараттық жүйелердің жаңа жетістіктерін қолдануды ескере отырып жүргізіледі.;
- аудиториядан тыс сабақтар: білім алушының өзіндік жұмысы, оның ішінде оқытушының басшылығымен жеке кеңес беру;
- кәсіби практикаларды өткізу, курстық және дипломдық жұмыстарды (жобаларды) орындау.
Университетте академиялық адалдық пен академиялық еркіндікті қолдау, білім алушыларға қатысты төзімсіздік пен кемсітушіліктің кез келген түрінен қорғау бойынша шаралар қабылданды.
Мамандық бойынша білім беру бағдарламасының мақсаты мен міндеттері
Білім беру бағдарламасының мақсаты университет миссиясымен келісіліп, алдыңғы қатарлы білімі, кәсіпкерлік дағдылары бар, тұлғааралық және кәсіби өзара іс-қимыл міндеттерін шешу үшін көп тіліді және мәдениетті меңгерген коммуникацияға қабілетті, өз позициясын дәлелдей алатын және еңбек нарығында сұранысқа ие елдің зияткерлік элитасын дайындауға бағытталған.
- өмір бойы оқу іскерлігімен және дағдыларымен қамтамасыз ету, олар олардың кәсіби мансабы бойы өзгермелі жағдайларға табысты бейімделуге мүмкіндік береді;
- жоғары жалпы зияткерлік даму деңгейін алу үшін жағдайларды қамтамасыз ету, сауатты және дамыған сөйлеуді, ойлау мәдениетін және тіршілік қауіпсіздігі, қоршаған ортаны қорғау, төтенше жағдайларда қорғау, еңбекті қорғау, информатика, кәсіпорын экономикасы және табиғатты пайдалану саласында еңбекті ғылыми ұйымдастыру дағдыларын меңгеру;
- мамандық бойынша барынша тез жұмысқа орналасу мүмкіндігін қамтамасыз ету немесе магистратурада оқуды жалғастыру үшін технологиялық процестер мен өндірістердің қауіпсіздігі саласында түлектердің бәсекеге қабілеттілігін қалыптастыру.
Біліктілік және қызметтер тізімі
Осы білім беру бағдарламасы бойынша бітірушіге «Қызмет көрсету саласындағы бакалавр» дәрежесі беріледі.
Біліктілік тізбесі:
1. Тіршілік әрекетінің қауіпсіздігін, қоршаған ортаны қорғауды, ТЖ қорғауды жүзеге асыруға арналған технологиялық жүйелерді, желілер мен жабдықтарды жобалау, әзірлеу, енгізу және пайдалану;
2.Кәсіпорындардың, ұйымдар мен азаматтардың шаруашылық және өзге де қызметіне сараптама және аудит жүргізу; адам және қоршаған орта үшін қауіпсіздік тұрғысынан сараптама объектісін іске асыруға рұқсат етілуін бағалау;
3. Нормативтік-техникалық және нормативтік-экологиялық құжаттаманы, техникалық және жұмыс құжаттамасын және қоршаған ортаны қорғауға және тіршілік қауіпсіздігі және т. б. байланысты жобаларды әзірлеу.
Қызметтер тізбесі:
- Еңбек жағдайларының факторларын талдау бойынша сарапшы
- Еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғау жөніндегі инженер
- Еңбекті қорғау және қауіпсіздік техникасы жөніндегі инженер
Кәсіби қызмет саласы
Бітірушілердің кәсіби қызмет саласы экономиканың барлық салалары, соның ішінде әскери-өнеркәсіптік кешен, индустрия, ауыл және коммуналдық шаруашылық, өндіріс және тұтыну салалары, тіршілік қауіпсіздігі, қоршаған ортаны қорғау, төтенше жағдайларда қорғау, экологиялық қызметтер болып табылады.
Кәсіби қызмет нысаналары
Бакалаврлардың кәсіби қызметінің нысаналары негізгі қызметі ТЖ кезінде халықты қорғау, тіршілік әрекетінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету және қоршаған ортаны қорғау, өрт, экологиялық, химиялық және радиациялық қауіптіліктің алдын алуға ықпал ететін технологиялық жүйелер мен желілерді әзірлеу, енгізу және пайдалану болып табылатын кәсіпорындар мен ұйымдар болып табылады.
7М11210 – «Қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі» Білім беру бағдарламасы
7М11210 – Қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі Білім беру бағдарламасы ҚР Ұлттық біліктілік шеңберінің 7 деңгейімен, Дублин дескрипторларымен, Еуропалық жоғары білім беру кеңістігінің біліктілік шеңберінің 1 циклімен, (A Framework for Qualification of the European Higher Education Area), сонымен қатар өмір бойы білім алу үшін Еуропалық біліктілік шеңберінің 7 деңгейімен (The European Qualification Framework for Lifelong Learning) үйлесімділікте.
Білім беру бағдарламасы кәсіби құзыреттілікті қалыптастыру арқылы стейкхолдерлердің талаптарын ескере отырып түзетілген ғылыми-зерттеу, тәжірибелік және кәсіпкерлік қызметтің қажетті түрлерімен байланысты кәсіби және әлеуметтік тапсырысқа бағытталған.
7М11210 – Қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі білім беру бағдарламасының ерекшелігі кәсіби қызметті және тиісті еңбек функциялары мен кәсіби міндеттерді іске асырумен анықталады.
Бағдарлама бойынша оқыту нәтижелеріне келесідей оқу іс-шараларын жүзеге асыру арқылы қол жеткізіледі:
- аудиториялық сабақтар: дәрістер, семинарлар, практикалық және зертханалық сабақтар – инновациялық оқыту технологияларын, ғылым, технологиялар мен ақпараттық жүйелердің жаңа жетістіктерін қолдану арқылы жүргізіледі;
- сабақтан тыс сабақтар: білім алушының өзіндік жұмысы, оның ішінде оқытушының басшылығымен, жеке кеңес беру сабақтары;
- кәсіптік практиканы жүргізу;
- МҒЗЖ орындау.
Университетте академиялық адалдық пен академиялық еркіндікті қолдауға, білім алушыға көрсетілген төзбеушілік және кемсітушіліктің кез келген түрінен қорғауға байланысты шаралар қабылданған.
Білім беру бағдарламасының сапасы оны әзірлеуге және бағалауға стейкхолдерлерді тарту мен оның мазмұнына жүйелі түрде мониторинг және шолу жүргізу арқылы қамтамасыз етіледі.
ББ мақсаты:білім алушыларда жеке қасиеттерді дамыту және еңбек нарығының қажеттілігін ескере отырып, ҚР МЖБС сәйкес жалпы мәдени және кәсіби құзыреттілікті қалыптастыру; заманауи техникалық құралдарды, бақылау және болжау әдістерін пайдалану есебінен адам өмірі мен денсаулығын сақтау.
Біліктілік және қызметтер тізімі
Осы білім бағдарламасы 7M11210 – «Қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі» бойынша бітірушіге қызмет көрсету саласындағы ғылым магистрі/магистр дәрежесі беріледі. Олар Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2012 жылғы 21 мамырдағы № 201-ө-м бұйрығымен бекітілген басшылар, мамандар және басқа да қызметшілер лауазымдарының Біліктілік анықтамалығындағы біліктілік талаптарына сәйкес жұмыс өтіліне талап қоймастан ғылыми-зерттеу мекемелерінде, конструкторлық және жобалау ұйымдарында қызмет атқара алады.
- еңбекті қорғау жөніндегі инженер
- өндірістегі еңбекті қорғау маманы
- еңбекті қорғау жөніндегі инспектор
- өрт қауіпсіздігі жөніндегі инспектор
- ТЖ жасағының орта буын жетекшісі
- ТЖ басқармасы ұйымдарындағы маман
- ӨТҚ және ҚОҚ бойынша объектілердің жобалары мен жай-күйінің сарапшысы
- жоғары оқу орындарындағы оқытушы
- ғылыми-зерттеу және жобалау-іздестіру бюролары мен институттарының маманы.
8D11210 – «Қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі» білім беру бағдарламасы
Докторантураға алғашқы қабылдау және оқуға тіркелу 2015 жылы жүзеге асырылды. Докторантура ашылғансәттенбастап 8D050731 – "Қоршағанортанықорғаужәнеөміртіршілігініңқауіпсіздігі"бағытыбойынша 4 докторлық диссертация сәттіқорғалды.
Бүгінгі таңда докторантурада гранттық негізде қазақ және орыс тілдерінде 16 докторант білім алуда, оның ішінде: 1 курс докторанттары – 4 адам; 2 курс докторанттары – 2 адам; 3 курс докторанттары – 10 адам.
Докторантура жанында өзінің диссертациялық кеңесі жұмыс істейді, оның құрамына ғылыми дәрежесі бар кафедра оқытушылары кіреді, оның ішінде: 2 техника ғылымдарының докторы, 6 ғылым кандидаты.
Білім беру бағдарламасының мақсаты университеттің миссиясына сәйкес және білімі үздік әлемдік тәжірибелерге сай келетін, кәсіпкерлік дағдыларды игерген, үш тілді еркін меңгерген, тұжырымдамалық, аналитикалық және логикалық ойлауға қабілетті, кәсіби қызметке шығармашылықпен қарайтын, ұлттық және интернационалдық ұжымда жұмыс істеуге қабілетті, өмір бойы оқу стратегиясын қолдайтын еліміздің зияткерлік элитасын дайындауға бағытталған.
Білім беру бағдарламасы ҚР Ұлттық біліктілік шеңберінің 8 деңгейімен, Дублин дескрипторларымен, Еуропалық жоғары білім беру кеңістігінің біліктілік шеңберінің 1 циклімен, (A Framework for Qualification of the European Higher Education Area), сонымен қатар өмір бойы білім алу үшін Еуропалық біліктілік шеңберінің 8 деңгейімен (The European Qualification Framework for Lifelong Learning)үйлесімділікте.
Білім беру бағдарламасы кәсіби құзыреттілікті қалыптастыру арқылы стейкхолдерлердің талаптарын ескере отырып түзетілген ғылыми-зерттеу, тәжірибелік және кәсіпкерлік қызметтің қажетті түрлерімен байланысты кәсіби және әлеуметтік тапсырысқа бағытталған.
8D11210 – «Қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі» білім беру бағдарламасының бірегейлігі өнеркәсіптік және азаматтық мақсаттағы нысандарды жобалау және салу кезінде ғылыми инженерлік шешімдер қабылдауға әсер ететін өңірлік ерекшеліктерді есепке алу, сондай-ақ жұмыс берушілердің талаптарын есепке алумен анықталады.
8D11210 – «Қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі» ғылыми-педагогикалық докторантураның білім беру бағдарламасы білім беру сапасын қамтамасыз ету жөніндегі Тәуелсіз Агенттікпен (БСҚА) 2019 жылы аккредиттеді.
Құрылыс индустриясы үшін кәсіби басшылар мен мамандарды, құрылыс саласындағы оқытушыларды даярлауға бағытталған; түлектердің PhD философия докторының құзыреттілігін, стандартты емес ойлау қабілетін және батыл өзіндік шешімдерді алуын қамтамасыз етеді.
Білім беру бағдарламасы Болон процесі, студентке орталықтанған оқыту, қолжетімділік және инклюзивтілік принциптерін қолдана отырып, білім беру процесін ұйымдастыру арқылы оқыту нәтижелеріне қол жеткізуге бағытталған.
Студенттер контингенті
2021-2022 оқу жылында 5В073100 - «Қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі» модульдік оқу бағдарламасы мен 6В11210 - «Қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі» оқу бағдарламасы бойынша оқитын білім алушылардың саны 171, оның ішінде күндізгі бөлімде 150 студент оқиды, сыртқы бөлімінде 21, қазақ бөлімінде 159 студент, орыс бөлімінде 12 студент оқиды. Мемлекеттік білім гранты есебінен 102 студент оқиды, келісім шарт негізінде - 69 студент оқиды.
Кафедраның тәрбие жұмысы
«ТҚ және ҚОҚ» кафедрасындағы тәрбие жұмысы факультет деканы бекіткен кафедраның жылдық жұмыс жоспарына сәйкес жүзеге асырылады. Студенттер арасындағы тәрбие жұмысы оқу-тәрбие жұмысы жөніндегі іс-шаралардың кешенді жоспары негізінде университет пен факультеттің тиісті бөлімшелерімен тығыз өзара іс-қимылда жүргізіледі.
«ТҚ және ҚОҚ» кафедрасындағы тәрбие жұмысының басым бағыттары: рухани-адамгершілік құндылықтарды қалыптастыру және дамыту, тұлғаның азаматтық-патриоттық құндылықтардың мәнін түсінуі және игеруі үшін жағдай жасау, эстетикалық және этикалық білім мен құндылықтар жүйесін қалыптастыру, студенттерде толерантты сана ұстанымдарын қалыптастыру және экстремизмге қарсы іс-қимыл, студенттердің еңбекке деген қажеттілігін бірінші өмірлік қажеттілік ретінде қалыптастыру, патриоттық тәрбие беру, салауатты өмір салтын қалыптастыру.
«ТҚ және ҚОҚ» кафедрасында тәрбие жұмысы бойынша қарастырылған іс-шаралар бекітілген тәрбие жұмысының жоспарына және академиялық топ кураторларының жоспарларына толық сәйкес жүргізілді. Құқықтық тәрбие беру үшін кафедрада, факультетте және университетте әкімшілік және құқық қорғау органдарының өкілдерімен кездесулер ұйымдастырылады, сондай-ақ бұқаралық ақпарат көздері: газеттер, журналдар, телебағдарламалар пайдаланылады.
Студенттер кафедраның ғылыми және қоғамдық өміріне қатысады, университеттің спорт және өнер секцияларына қатысады, кафедра өткізетін студенттік ғылыми конференцияларға, университетте және республикалық ауқымда қатысады.
Кафедра студенттері Жастар ісі жөніндегі комитеттің мүшелері болып табылады. Кафедра кураторлары университеттің Кураторлар кеңесінің құрамына кіреді. Барлық кураторларда тәрбие жұмысының жоспары жасалған және өткізілген іс-шаралардың хаттамалары ресімделген журналдар бар.